بهاربهار، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 25 روز سن داره

بهار آغاز عشقی بی تکرار

سوپ شلغم و روایت های تصویری

1391/12/14 16:11
نویسنده : مامان بهار
971 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از سوپ هایی که فکر میکنم توی زمستون و فصل سرما خوردگی مناسب باشه سوپ شلغم هستش. خیلی درست کردنش راحته و انصافا خوشمزه هم هست.

مواد لازم:

سیب زمینی: یک عدد متوسط        هویج: یک عدد     پیاز: یک عدد         شلغم: 4-5 عدد

کرفس: نصف شاخه          مرغ: یه تیکه سینه (مقدار دلخواه، از استاک مرغ هم میشه اما خوب طبیعی نیستش دیگه)  شوید خورد شده: 2 قاشق غذا خوری

اول پیاز رو نگینی خورد و در روغن تا حدی که  عسلی شه تفت می دیم، بعد شلغم ها رو که خورد کردیم رو تفت می دیم اینطوری بوی شلغم توی غذا کم میشه، بعدش سیب زمینی و هویج و رو که قبلا پوست کندیم و چند تیکه کردیم به همراه آب وکرفس و مرغ به غذا اضافه میکنیم

بعد ازاینکه خوب پخته شد مواد رو داخل میکسر له میکنیم و دوباره تو قابلمه بر می گردونیم تا مزه ها با هم قاطی شن. در آخر هم نمک و فلفل و شوید خورد شده را اضافه میکنیم و بعد از چند دقیقه توی طرف میکشیم و روش روغن زیتون می ریزیم. نوش جان!!!!

سوپ شلغم

 

اما این عکس ها رو دیروز گرفتم بهار بعد از خوردن شله ماش خیلی خوش مزه چه شکلی شده

سوپ در مو

 

علاوه بر مو، صورتش رو هم نقاشی کرده و با چه عشقی می خنده

صورت کثیف من

 

 راستی اگه یه روز حالتون خوب نباشه و شوهرتون همچین غذایی رو جلوتون بذاره چه حسی بهتون دست میده!!!!!قلبقلبقلبقلبقلبقلب

هنر مند من

در آخر این پست به دعوت دوستم در یک مسابقه باید علت اصلی ساختن وبلاگم رو بنویسم

چرا وبلاگ نی نی هامون را دوست داریم؟

 

راستش من خوب اوایل بدنیا اومدن بهار نه اینترنت داشتم نه وقت درست حسابی، بزرگتر که شد و من صاحب اینترنت که شدم یه روز همسرم پیشنهاد درست کردن وبلاگ رو بهم کرد و من که همینجوری حوصله نوشتن خاطرات رو نداشتم خیلی خوشم اومد و استقبال کردم، چون دیگه یه خاطرات زنده داشتم که به اشتراک میذارمش و همین انگیزه است واسه ادامه، اما خوب اول رفتم و با رزبلاگ وبلاگ درست کردم اما وقتی همسرم گفت که نی نی وبلاگ یه سرویس دهنده به مادرهاست اونو بی خیال شدم و حالا یه وبلاگ نی نی وبلاگی دارم با دوستای خوبی که با نظرهاشون بهم امید میدن.

من خیلی از این بابت خوشحالم که این  خاطرات برای بهار ثبت میشن.

اما باید سه نفر از دوستای گلم رو به این مسابقه دعوت کنم(قانونش اینه که سه نفر از دوستات رو دعوت کنی)

مریم جون مامان مهتاب خوشگله

فریبا جون مامان نیروانای عزیز

مامان عاشق بهار جون

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان آرینا مو فرفری
14 اسفند 91 15:59
---$$$$$$$$__$$__$$$$$$$$$ _$$$$$$$$$$$$__$$$$$$(¯`v´¯)$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(*)´¯)$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$ _$$$$$$$$$$$$$$$(¯`(*)´¯)$$$ ___$$$$$$$$$$$$$$(_.^._)$$ ______$$$$$$(¯`v´¯)$$$$$ ________$$$(¯`(*)´¯)$$ ___________$(_.^._)$ ____________$$$$$$
مامان سونیا
14 اسفند 91 16:23
به به عجب همسر ی داری واسه خودش یک پا اشپز من که این عکس ها رودیدم دهنم اب افتاد چه سوپ خوش مزه ای


دیگه دیگه!! همسرم معرکه است، من برادرام هم واسه خودشون سرآشپزن


مامان مریم
15 اسفند 91 7:24
وای چقدر عالی من که شوهرم هر وقت نوبت آشپزیش میشه سریع دست به دامن رستورانا میشه..دستشون درد نکنه...راستی کاش سوپ شلغمو زودتر میگفتی زمستون تموم شد.. خیلی مفید بوده... زیر گلوی بهار خوشگلمم برام ببوس اونقد قشنگ میخنده..بابت دعوتتم یه دنیا ممنون...


آره راست میگی، من 2ماهی هستش که این عکس رو گرفتم اما تنبلی نمی ذاشت
اما حالا یکم خودم و بهار مریض شدیم و دیدم مریضی هم زیاد شده گفتم شاید هنوز بدرد کسی بخوره
ممنون
شقایق مامان آرشا
16 اسفند 91 11:08
واییییییییی من که پر در می یارم....
اما عمرن شوهرم بتونه گاز را روشن بکنه جه برسه غذا


ایشاا... آرشا جون برات آشپزی میکنه
negar
24 اسفند 91 13:34
سلام خوبین وبلاگ خیلی خیلی خوبی دارین حتما به وبلاگ منم بیاین راستی میخواستم بپرسم شما واسه تزئین اتاق بچه تون چکار میکنید؟؟


من از استیکر استفاده کردم به علاوه نوار حاشیه برای دور اتاق