بهاربهار، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 25 روز سن داره

بهار آغاز عشقی بی تکرار

سوپ کلم بروکلی

1391/9/12 16:01
نویسنده : مامان بهار
460 بازدید
اشتراک گذاری

تصمیم گرفتم دستور سوپ ها و غذاهایی رو که برای بهار درست میکنم تو وبلاگش بذارم، هم به درد دیگران بخوره هم اینکه به یادگار بمونه!!

یه سوپ ساده ولی خیلی خوشمزه که بهار موقع خوردنش فقط سر تکون میده میگه به به!! این سوپ بمب ویتامینه.

سوپ کلم بروکلی:

مواد لازم:

2 تیکه ماهیچه گوسفندی                     یک مشت پر بلغور گندم 

1پیاز کوچک                                       کلم بروکلی مقداری

1حبه سیر                                        1هویج کوچک

دستور پخت:

ابتدا ماهیچه رو با کمی پیاز میذاریم تقریباً بپزه، بعد باقی پیاز و سیر و هویج رو داخل سوپ خورد میکنیم.

بعد آب که جوش اومد بلغور گندم رو اضافه میکنیم و کف آنرا میگریم. 1 ساعت که از پخت گذشت کلم بروکلی پر پر شده رو داخل قابلمه میریزیم و نمک را اضافه میکنیم.

صبر میکنیم روی حرارت ملایم جا بیفته!

به به نوش جان!  دفعه بعد عکس میگیرم و میذارم.

یادتون نره کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان و کلسیم و... هستش. از این ماده مغذی غافل نشید.

 در میان سبزی های موجود در جهان کلم بروکلی یکی از غنی ترین منابع آهن به شمار به دلیل داشتن خاصیت ضد سرطان بلکه به دلیل داشتن مقادیر قابل توجهی از انواع ویتامین ها(ویتامین CوE)ومواد معدنی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

برای اطلاعات بیشتر میتونید به این سایت مراچعه کنید

http://www.niksalehi.com/taghzie/archives/136610.php

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان سونیا
14 آذر 91 10:32
آفرین بر این مامان هنر مند دست شما درد نکنه سعی میکنم درستش کنم برای سونیا جون
مامان شین
14 آذر 91 11:46
سلام مامان خانومی ...خوبی....الهی که خدا این دخملی ناز رو برات حفظ کنه....ببوسش که دهنم اب افتاد...خدایی شما مامانای دخملی ها حال می کنین....منم که سماق می مکم.... ایده خوبیه...منم غذاهایی که برا گل پسری می پزم رو تو وبلاگش می زارم....اینجوری بهم دیگه کمک هم می کنیم...منم خیلی به بروکلی و خواصش ایمان دارم
مامان پسلی
14 آذر 91 17:48
سلام عزیزم چه ایده خوبی کمک بزرگیه به هم عزیز جان من وبمو تاه راه انداختم خوشحال میشم بیای تا بیشتر آشنا شیم یا علی
مامان مریم
22 آذر 91 17:27
مرسی مامان بهارجون...من این سوپو واسه مهتاب درست کردم...کلی با اشتها خورد...بازم از این کارا بکن...


خواهش میکنم عزیزم، شما هم اگه همچین کاری کنی خوب میشه غذاهای متنوع تری میتونیم درست کنیم واسه نینی هامون

طیبه مامان علیرضا
7 اسفند 91 22:33
سلام مامان بهار
دخترت خیلی جیگره، پسند شد، علیرضا ماهم 18 روز از بهار جان کوچکتره، دستور سوپ رو از وبلاگتون گرفتم.
سوپ خیلی خوشمزه ای شد،
کودک ما کلی دندون درآورده و در ضمن بدغذا شده، حال دیگه دست به دامن غذاهای جدید شدم.
برای اولین تجربه عالی بود.
ممممممممنون

خواهش میکنم، خوشحال شدم کمکی کردم انگیزه شد بازم دستور غذا بذارم
کاش آدرستون رو میذاشتید تا من هم بهتون سر بزنم






به هر حال ممنون که سر میزنی و نظر میدی، آخ اگه پای درد دل من بشینی بیشتر از این حرفها سرتون رو درد میارم