بهاربهار، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 25 روز سن داره

بهار آغاز عشقی بی تکرار

صبحانه هایی از جنس بهشت

1392/2/26 0:27
نویسنده : مامان بهار
1,392 بازدید
اشتراک گذاری

اینبار میخوام دستور صبحانه هایی از جنس بهشت رو براتون بزارم که فکر کنم بیشترشون منسوخ شدن ولی واقعا خوشمزه، ناب و بی نظیرن و اگه دروغ نگفته باشم یک به به تمام عیار برای بچه هامون هستش که حسابی به منبع انرژی نیاز دارن:

عنوان هاش رو میگم، دستورش تو ادامه مطلب واسه کسایی که دوست دارن میذارم، اونهایی هم که دوست ندارن برن همون فرنی و تخم مرغ تکراری بدن، انتخاب با خودشونهعینکزبان.

برشتوک

تر حلوا

خاروشه

عدسی

حلوا عسلی

کاچی

بفرمایید میل کنید::

البته در ادامه مطلب

نکته تهیه آرد پایه:  همه این صبحانه ها یا حتی عصرانه ها(میان وعده ها)، یه پایه اصلی دارن . اونم تفت دادن آرد یا به اصطلاح بو دادن اونه که خیلی هم سلیقه ایه بعضیها زیاد آرد رو تفت میدن بعضی ها هم نه، من در حدی که بوی ضخم آرد بره و یکم رنگش بر گرده کافی میدونم.

"" 4 قاشق سر پر آرد رو توی ظرف میریزیم و اون با حرارت متوسط تفت میدیم و هم میزنیم تا آرد نسوزه و تغییر رنگ بده""


برشتوک:

برشتوک

برای تهیه این برشتوک خوشمزه آرد تفت داده شده رو که الک کردیم داخل ظرف میریزیم و دو قاشق روعن جامد یا کره( البته من به کمتر از روغن حیوانی قانع نیستم، باقی روغنهای کارخونه ای رو پارافین میدونم نه روغناز خود راضی) و یک الی دو قاشق روغن مایع میریزیم(بازم بگم ما روغن کنجد طبیعی میخوریم نه از نوع کارخونه ایشاز خود راضی)

خوب دیگه حله دیگه میتونید بر حسب ذائقه 1 الی 2 قاشق شکر بریزید، و بعد که خنک شد یکم زعفران آب کرده بریزید و سریع هم بزنید و در آخر هر نوع مغزی که دوست دارید بهش اضافه کنید پودر شده هم باشه که بهتره

 

خاروشه:

خاروشه

البته بگم من دستور اصلیش رو خوب بلد نیستم باید پیگیری کنم اصلش رو پیدا کنم اما همینم بد نمیشه، همون دستور برشتوک هستش که به جای زعفران میشه زیره هم زد و در آخر هم یه دونه مثلاً تخم بلدرچین توش بندازیم و مرتب هم بزنیم بعد لقمه لقمه کنید بزارید تو ظرف

 حلوا عسلی:

این حلوا دستور اصلیش یه دستور سخت و زمان بره منم چون خواستم از عسل هم استفاده کنم یه نوع حلوا عسلی ابداع کردم، فقط کافیه به مایع برشتوک به جای شکر، عسل اضافه کنید هم متفاوت میشه هم خوشمزه هم مقوی ترنیشخندنیشخند

ترحلوا:

تر حلوا

برای تهیه این حلوای خوشمزه همون 4 قاشق  آرد تفت داده شده رو که الک کردیم داخل ظرف میریزیم و دو قاشق روغن جامد یا کره و یک الی دو قاشق روغن مایع میریزیم، حالا واسش شربت آماده میکنیم آب جوش حدوداً 1 لیوان به اضافه شکر. بازم بگم که من زیاد شیربن نمیکنم، شما هم مختارید دیگه!! حدود 2-3 قاشق، و نصف لیوان گلاب، زعفران حل شده، هل کوبیده مقداری با آب جوش مخلوط میکنیم و میذاریم بجوشه و کمی که جوشید به آرد سرخ شده کم کم اضافه میکنیم و مرتب هم میزنیم تا شربت به خوردش بره، بعدش موادمون رو تو ظرف تکون میدیم تا روغنش یکم در بیاد حالا دیگه آماده است یه حلوای نرم و خوشمزه که نی نی ها راحت میتونن بخورنش

من فکر کنم با شیره انگور هم بشه درست کرد اما امتحان هنوز نکردم، دیگه میشه معجون خون ساز!!

 

کاچی:

کاچی

برای تهیه کاچی خوشمزه همون 4 قاشق  آرد تفت داده شده رو که الک کردیم داخل ظرف میریزیم و ادویه شامل دارچین و پودر هل و پودر گشنیز و زنجبیل و زعفران و زرد چوبه به اضافه دو قاشق روغن جامد یا کره و یک الی دو قاشق روغن مایع میریزیم، حالا واسش شربت آماده میکنیم. آب حدود 3 لیوان(شایدم بیشتر آخه من همینجور یه بار شانسی درست کردم اگه بیشتر خواست آبجوش داشته باشین بعد راحت میشه اضافه کرد)به اضافه 5 تا قاشق شکر و یه استکان گلاب می جوشونیم و کم کم به آرد اضافه می کنیم و اگه مایه شلی بدست آمد یعنی آبش اندازه است و میگذاریم تا غلظتش مثل فرنی بشه

ببخشیداین لینکش هست اگه خواستید از رو خود دستور درست کنید شاید این دستور من خیلی بدردتون نخوره :D

http://hanichef.blogfa.com/post-417.aspx

عدسی:

عدسی

 

دیگه این رو که همه دیگه بلدن فقط تفاوتی که داره اینه که به جای آرد بهش پودر جوانه گندم بزنید و از این ماده مغذی هم استفاده کنید

بعدتر نوشت: حلیم هم خیلی خوب و مقویه، یه مدت هفته ای یکبار بهش میدادم اما الان کم رنگ شده توی منوش، شاید دوباره پر رنگش کردم، ما که کله پاچه هم به دخملمون میدیم، هه هه .....!خنده

بعدتر دوباره نوشت: امروز حلوا ارده رو امتحان کردم شکل و شمایلش بخاطر اینکه مواد رو دقیق اندازه نکردم خوب نشد اما مزه اش عالی بود و مطمئنم بهتر از این هم میشه، حتما با شیره انگور هم تست میکنم

حلوا ارده یه خوبی داره که دیگه روغن اضافه نمیکنیم و از رو غن ارده بهره می بریم

 اصل دستورش هم اینجا ست(حالش رو ببرین) http://hanichef.blogfa.com/post-287.aspx

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (9)

آشنا
26 اردیبهشت 92 11:09
سلام. مامان بهار حال شما خوبه؟ من از پیامی که گذاشته بودید یه کم سردرگم شدم. اول اینکه نوشته بودید روزی که با وبلاگ شما آشنا شدم یه حس خیلی خوبی داشتم اما الان ندارم . می خواستم بدونم چرا؟ وبلاگمون حسش عوض شده. یا مطالبمون. یا خودمون. یا دلتون از ما گرفته یا ... یعنی دیگه حس خیلی بدی دارید؟ آخه چرا؟ بعدش گفتید خدا رو شکر حرفی رو که قبلا می خواستم بزنم رو نگفتم! یعنی گدوم حرف؟ یعنی قبلا می خواستید چی بگید که نگفتید؟ چرا نگفتید؟ بعدم اینکه چرا خاموش؟ مگه روشن بودن چه اشکالی داره؟ اصلا چرا از دست ما ناراحت شدید؟ اصلا آخه مگه چی شده؟ ام... من که خیلی خوشحال بودم که کسی رو که در دنیای مجازی می شناسم می تونم فیزیکی هم بشناسم و بیشتر باهاش آشنا بشم. اما انگار شما یه حس دیگه ای دارید. چرا؟
مسافر
26 اردیبهشت 92 12:03
ممنون بابت این وعده های عالی صبحانه در پناه خدا
سارا
28 اردیبهشت 92 12:39
سلام مامان بهار اگر دوست داشتید دستور این غذاهای مقوی رو دقیق تر همراه عکس های بیشتر برای سایت مادربانو بفرستید تا بتونیم به اسم خودتون اونا رو منتشر کنیم توی سایت. تا بقیه ی مامان ها هم بتونن استفاده کنن. ممنون وبلاگ دخترم رو هم ببینید
آشنا
28 اردیبهشت 92 19:28
سلام . هستید دوشنبه بریم پارک بهشت بانوان؟ این یه دعوت گرم و صمیمیه . دوشنبه ساعت چهار پنج بعد از ظهر. دور همی یه دیداری داشته باشیم. (اگه دوست دارید.)
شقایق مامان آرشا
3 خرداد 92 10:12
مرسی
مامان سونیا
6 خرداد 92 12:31
عالیه مرحبا خیلی لذت بردم
بلاخره یکی توی این نی نی وبلاگ پیدا شد که تغذیه درست رو بشناسه و تبلیغ کنه موفق باش عزیزم


خواهش میکنم قابلی نداشت
مامان مریم
6 خرداد 92 16:13
آخه من پس چیکار کنم؟! مهتاب غذای شیرین دوس نداره..اینام که همه شیرین بود منم میخوام...


راه حلش رو براتون تو پست های بعدی میگم
صبحانه ای از جنس ویتامین
آسمان
12 خرداد 92 1:41
سلام
بسیار عالییییی بود
ممنون


خواهش میکنم غذاهای جدید تو راهن منتظر باشین
مامان معصومه
13 خرداد 92 16:26
سلام عزیزم ممنون خیلی خوب بود من برشتوک رو بلد نبودم امروز حتما برا معصومه درست میکنم


بهار ناز رو ببوس ...

خواهش میکنم درست کن که خیلی خوشمزه است