بهاربهار، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 26 روز سن داره

بهار آغاز عشقی بی تکرار

ژله تزریقی

1392/11/30 13:30
نویسنده : مامان بهار
2,452 بازدید
اشتراک گذاری

این پست رو در پاسخ سوال یکی از دوستان که روش درست کردن ژله تزریقی رو پرسیده بود گذاشتم، امیدوارم کامل باشه و بدردتون بخوره.

تزریقی

ژله تزریقی

من ژله آلورا گیرم نیومد با ژله موز درست کردم (متاسفانه)

طرز تهیه ژله تزریقی:


_ ژله آلوئه ورا را با آب حل میکنیم و میزاریم روی بخار کتری و هم میزنیم تا کاملا حل شه سپس میریزیم توی یک کاسه شیشه ای یا ظرف بیرنگ گود مانند کاسه(ظرفتون طرح و برجستگی نداشته باشه و کاملا شفاف باشه )ظرف را میذاریم داخل یخچال 4 الی 5 ساعت تا کامل ژله فرم بگیره. البته بنظر من بهتره که با یه کاسه یکبار مصرف شفاف درست کنید موقع درآوردن خیلی راحت ترید و هم موقع تزریق.
  حالا در سه تا کاسه کوچک مقداری خامه و کمی شیر و رنگ مجاز خوراکی را اضافه میکنیم و هم می زنیم تا یکدست شود. در انتها سه تا کاسه با سه رنگ مختلف خواهیم داشت. رنگ ها دلخواه هستند که من زرد و قهوه ای  استفاده کردم برای رنگ سبز هم آب تره رو رو ریختم تو خامه تا سبز شه(1 قاشق غذاخوری خامه + 1 قاشق غذاخوری شیر + کمی رنگ خوراکی را مخلوط میکنیم و داخل سرنگ 10 یا 20 سی سی ( بدون سر سوزن بکشید ) میکشیم)
    سر سوزن را از مرکز ظرف که دایره شکل است داخل ژله فرو میکنیم و خامه رنگی را داخل ژله فشار داده و همزمان سرنگ را از ژله بیرون میکشیم و یک خط رنگی داخل ژله ایجاد میکنیم و دوباره همین کار را تکرار میکنیم همه فرو رفتن ها باید از یک نقطه یعنی همون مرکز ژله باشه فقط شیب دار میشه. پس ابتدا پرچم ها تزریق میشن بعد گلبرگ ها و سپس برگ. همزمان ظرف رو برمیگردونیم ببینیم کجاش کم پشته همونجا رو دوباره پر میکنیم تا دایره پرچم تشکیل بشه.
برای تزریق گلبرگ میشه از ابزار هم استفاده کرد و یا مثلا چاقوی کره خوری و ... به این ترتیب که کمی ابزار رو خیس میکنیم و به صورت شیب دار داخل ژله میکنیم سپس سرنگ رو از رنگ مورد نظر پر کرده و سر سوزن رو وصل میکنیم، هوا گیری کرده و وارد ژله میکنیم دقیقا همون قسمتی که ابزار وارد شده و شکاف ایجاد شده رو با خامه رنگی پر میکنیم.
گلبرگ های ردیف بعد رو عمیقتر و با شیب بیشتری نزریق میکنیم. البته بدون ابزار هم میشه گل درست کرد یعنی سر سرنگ رو که داخل ژله میکنیم با همون سر سوزن شکاف در ژله درست میکنیم به شکل گلبرگ و بعد تزریق میکنیم من هر دو روش رو انجام دادم. یه نکته اینکه بهتره که سوراخ سورن که بصورت اریب هم هست زمانیکه وارد ژله میشه به سمت حودمون باشه.

بعد از اینکه کار تزریق تموم شد می تونیم از ژله رنگی مخلوط با  خامه یا بستنی روی ژله آلوئه ورا بریزیم تا گل ما بیشتر مشخص شه و بهتر هست از رنگ مخالف گل استفاده بشه یعنی اگر گل قرمز هست زمینه سفید میتونه قشنگ باشه و اگر گل زرد هست زمینه قرمز، البته بازم سلیقه است.

در نهایت ژله رنگی هم که خودش رو گرفت حالا موقع در آوردن ژله است. ظرفی که ژله رو میخواهیم توش بزاریم رو کمی خیس میکنیم تا اگر ژله وسط نیفتاد بتونیم بلغزونیمش وسط ظرف. دور ژله رو با چاقو رها میکنیم و کمی ظرف رو توی آب گرم نگه میداریم نباید خیلی جوش باشه، گرمای آب بستگی به ضخامت ظرفتون داره. اگر ظرف یکبار مصرف باشه موقع در آوردن ژله ریسک کمتری داره. امیدوارم تونسته باشم کمکی کرده باشم.

در آخر هم لینک فیلم آموزش رو میذارم برای دانلود:

http://film.tebyan.net/newindex.aspx?pid=150314&MusicID=115868

 پی نوشت: 

دو نکته فراموش شده وجود داره:  اول اینکه 1 لیوان آب جوش به همراه یک لیوان آب سرد برای ژله آلوورا

استفاده کنید اما برای ژله پایه چون با خامه مخلوط میشه نیازی نیست

دوم اینکه من دفعه بعد بجای رنگ خوراگی از مقداری ژله حل شده و خامه استفاده کردم خیلی خوب شد فقط نکته اش اینه که هر وقت کمی سفت شد روی کتری بذارید تا ژله روان بشه اینجوری خیلی عالیه دیگه لازم نیست این همه رنگ خوراکی تو خونه داشته باشیم واسه یکبار در سال!!!نیشخند


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

مامان آینده
18 دی 92 17:35
سلام.ممنونم عزیزم. با اجازه ات ای پستو سیو کردم تا ازش استفاده کنم. مامان آینده
مامان بهار
پاسخ
خواهش میکنم، منم از دیگران یاد گرفتم و خوب این پست شد زکاتش
سمیرا
22 دی 92 9:46
به به ژله بیستی می شه مرسی
محسن
23 دی 92 10:49
دختر دوس داشتم
مامان هلیا
27 دی 92 16:07
فکر کنم خیلی خوشگل بشه / منم سیوش میکنم در زمان مناسب ازش استفاده کنم(واسه قوم شوهر)هه هه هه
مامان بهار
پاسخ
دقیقا بدرد اون روز میخوره خفن
maman sonia
29 دی 92 13:01
یمن مقدم رسول خاتم معطر آمده محیط عالم مولد صادق آل محمد مقارن گشت با میلاد احمد میلاد نبی اعظم (ص) و امام صادق (ع) مبارک باد
شاپرک
9 بهمن 92 17:13
آشنا
12 بهمن 92 15:06
سلام مامان کدبانوی بهار. دلم برای کدبانو گری تنگ شده بس که اين روزها اوضاع خونه به برکت شیطنتهای گل پسر مثل بازار شام شده.
مامان بهار
پاسخ
سلام عزیزم! ممنونم کار راحتیه به امتحانش می ارزه البته دو نکته وجود داره که توی پی نوشت اضافه کردم بخونش برکت خونه های ما همین شیطنت های فسقلیهامونه دیگهخونه بدون اونها خونه نمیشه
سمیرا
13 بهمن 92 8:58
.•*..*•.ســــــلام .... .•*..*•. .•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•* .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•* .•*...•*..*•. .•*..*.•*..*•. .•* .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. . -´´´´#####´´´´´´####.•*..*•. .•*..*•. ´´########´´#######.•*..*•. .•*..*•. ´############´´´´###.•*..*•. .•*..*•.. #############´´´´´###.•*..*•. .•*..*•. ###############´´###..•*..*•. .•*..*•. ############### ´###..•*..*•. .•*..*•.. ´##################.`.•*..*•. .•*..*•. ´´´###############..•*..*•. .•*..*•. ´´´´´############.*.•*..*•. .•*..*•. ´´´´´´´#########.`.•*..*•. .•*..*•. ´´´´´´´´´######..•*..*•. .•*..*•. ´´´´´´´´´´´###..•*..*•. .•*..*•.• .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*. .•*..*•. .•*..*•. .•*..*•. .•*.*•. .•*..*•. •*.* .•*..*•. .•*..*•.