بهاربهار، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 28 روز سن داره

بهار آغاز عشقی بی تکرار

بیوفیدبک تراپی!!طب مکمل...

1392/11/30 13:20
نویسنده : مامان بهار
3,609 بازدید
اشتراک گذاری

       این چند وقت درگیر درمان بیوفیدبک تراپی بودم!تو ماه آبان بود که به متخصص جراح عمومی نازنینی به نام دکتر بهار محجوبی (فوق تخصص )مراجعه کردم و بعد از معاینه اولیه نوبت رکتوسیگموئیدوسکوپی انجام شد و تشخیص ضعف شدید عضلات کف لگن به همراه پرولابس روده (افتادگی روده) و حضور دو شقاق حاد نگران!!!!!!!!!!!!!!!!.....افتادگی روده خودش باعث افتادگی مثانه هم میشه.

       درمان معمول که اکثر پزشک های جراح پیشنهاد می کنند جراحیه اون هم با دست مزد های میلیونیعصبانیاما در مورد من خوشبختانه این پیشنهاد داده نشد. من به مرکز توانبخشی بیمارستان فیروزگر معرفی شدم و به مدت 10 جلسه تحت درمان بیوفیدبک تراپی قرار گرفتم. البته مدتی طول کشید تا بتونم نوبت پذیرش بگیرم. بعلت محدود بودن ظرفیت این نیمارستان و کم ودن مراکز بیوفیدبک تراپی در ایران.این علم حدود 20 سال هست که در دنیا مورد اقبال عمومی قرار گرفته اما در ایران تنها در تهران  در چند مرکز محدود از جمله مرکز درمانی فیروزگر آن که یک مرکز آکادمیک حساب میاد انحام میشه.در یک جلسه بیوفیدبک تراپی حدودا 15 دقیقه توسط پروب و ارتعاش الکتریکی ماهیچه به مدت 5 شماره در حالت انقباض قرار می گیرند و به مدت 10 شماره در حالت استراحت قرار می گیرند. سپس به مدت حدودا 15 دقیقه انقباض ارادی انجام می دیم این در حالی هست که یک سنسور به بدن متصل هست و عکس العمل بدن رو از طریق صفحه مونیتور می تونیم مشاهده کنیم . زمانیکه قدرت انقباض از یک حدی که قبلا تعیین شده بیشتر باشه آهنگ پخش میشه و صفحه مونیتور شروع به چیدن قطعات یک تصویر می کنه و این انقباضات باید حداقل تا 5 شماره نگه داشته بشه. اینقدر این انقباضات رو انجام میدیم تا اینکه شکل تصویر کامل بشهخیال باطل.

       از تاریخ 22دی اولین نوبتم بود تا تاریخ 20بهمن طول این 10 جلسه طول کشید و در این مدت تحت رژیم خاص قرار گرفتم(البته کلی مامان زحمت پختن آش و سوپ ها رو میکشید) و روزانه چندین ساعت از وقتم به تمرینات ورزشی سپری میشدنیشخند. از روزی سه قاشق سبوس گندم تا 1خ لیوان آب و.... هزار نکته باریک تر از مو بود که شده بود دغدغه من. روزی 20 دقیقه پیاده روی و نرمشهای عضلات کف لگن یا همون ورزش های کگل، البته من بجای 5 بار در روز فکر کنم 10 15 بار در روز انجام میدادم هر بار 20 انقباضاوه !!!!. جلسه 8 ام بود که به یک دکتر دیگه مراجعه کردم (رضوان میرزایی) و وقتی شرح حالم رو توضیح دادم گفت به احتمال زیاد 10 جلسه دیگه نیاز دارید. و من که همه تلاشم رو کرده بودم که 10 جلسه بیشتر نشه کلی عزمم رو جزم کردم که تو این دو جلسه بترکونم. البته اگه زحمات مامانم نبود من هرگز نمی تونستم این همه وقت بزارم. مامانم تقریبا دو هفته مراقبم بود و موقع هایی که نی رفتم بیوفیدبک بهار رو نگه میداشت. البته چند باری هم بهار رو بردم شرکت باباش، چند بارم باباش موند خونه پیش بهار خلاصه که از زحمتهای بی دریغ هر دو شون بی نهایت ممنونم. همچنین از بهار که بابا و مادر بزرگ رو اذیت نمی کرد.

      خلاصه که جلسه اول قدرت ماهیچه های کف لگن، 6 بود جلسه 10 ام به 45 رسیدبغل. من واقعا تمام تلاشم رو کردم چون دیگه نمی تونستم ده جلسه دیگه انرژی و وقت بذارم از طرفی مادرم بیشتر از این نمی تونست بمونه. خدا رو شکر که مراحل درمان طی شد و دیگه به جراحی نیاز ندارم. ناگفته نمونه خیلی از دکترهای امروزی به سرعت آدم رو راهی اتاق عمل میکنن و دستمزدهای میلیونی هم که جای خود داره.

 بیوفیدبک تراپی درسته که یک درمان نوین بحساب میاد اما برگرفته از طبیغت بدن هست و درمان ارتباط نزدیکی به عملکرد خود بیمار داره. یعنی بستگی مستقیم به تلاش خود بیمار داره. ممنون خدا جونم که مثل همیشه بهترین رو برای من خواستی و بهترین راه رو جلوی پام گذاشتی.

این هم چند تا لینک برای آشنایی بیشتر با این نوع درمان:

http://rehab.blogfa.com/tag/%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%81%DB%8C%D8%AF%D8%A8%DA%A9-%DB%8C%D8%A8%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%B2%D9%85%D9%86

 

http://rehab.blogfa.com/tag/%D8%A8%DB%8C%D9%88%D9%81%DB%8C%D8%AF%D8%A8%DA%A9

 

http://campt.blogfa.com/post-28.aspx

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

ناهید
4 اسفند 92 19:15
سلام مامان خانم برای خونه تکونی عید چکار کردی؟ من با انبوهی از کارها موندم. نمیدونم از کجا شروع کنم لطفا پست بزار و راهنماییم کن. میدونم که با یه کدبانوی تمام عیار طرفم خوشبحال خانواده ات خیلی دوست داشتم مثل شما بودم. ی زندگی گرم و لذت بخش که البته فقط یه خانم که به معنای واقعی مادر و همسر باشه میتونه چنین زندگی ای رو بسازه. به تازگی وبلاگت رو پیدا کردم. مامان بهار راستش زندگیم اونجور که میخوام نیست و بلد نیستم خونه داری و همسرداری کمکم کن موفق باشی عزیزم
مامان بهار
پاسخ
اینکه همچین نظری داری نظر لطفت رو میرسونه! اما در اسرع وقت یه پست در جواب شما دوست عزیز میزارم
مریم(مامان کیان)
17 خرداد 93 10:57
خیلی ممنون از توجهتون اما من اشتباه دیدم اونی که من دنبالش هستم نوروفید بک بودهببخشید من خیلی زود آلزایمر گرفتم........ خیلی خیلی ممنونم
مامان بهار
پاسخ
خواهش میکنم اگر میخواهید به مرکز نوروفیدبک آتیه یا مرکز پارند (البته مراکز دیگه هم وجود داره...)مراجعه کنید البته باید دکتر تشخیص داده باشه که واقعا لازم هست یا نه!
مامان عطرین
18 خرداد 93 17:35
مشکل شما هم یبوست بوده؟ببخشید میپرسم برای این روش درمانی جدید که گفتین میخواستم بدونم ایا برای عطرین هم جواب میده
مامان بهار
پاسخ
نه عزیزم این روش درمان برای یبوست عملکردی و مشکل در دفع هستش یعنی اینکه ماهیچه های کف لگن در اثر یبوست مزمن و بارداری ضعیف شدن و عملکرد خودشون رو از دست دادن برای درمان یبوست رژیم غذایی درست تنها درمانش هست. این روش برای درمان پرولابس روده(افتادگی) درجه خفیف که اون هم نتیجه یبوست و بارداری میتونه باشه بکار میره من برای درمان یبوست از رژیم و دارو استفاده کردم