بهاربهار، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 30 روز سن داره

بهار آغاز عشقی بی تکرار

سرگرم کننده یا آموزنده

1393/4/23 12:32
نویسنده : مامان بهار
722 بازدید
اشتراک گذاری

  نمی دونم شما از کدام دسته هستید، فقط همین که بچه یه برنامه رو ببینه دور و برتون نچرخه، زیر دست و پاتون نباشه براتون کافیه یا اینکه به فکر آموزش و پرورش تربیتی ویا حتی دینی بچه تون هستید.

  من خودم شخصا برنامه های بی محتوای خاله شادونه، عمو های رنگاوارنگی که تلویزیون پخش میکرد رو برای بهار نمی گذاشتم ببینه،  در عوض عادت کرده بود براش سی دی های آموزشی و یا آهنگ های شاد(بانی نی، خاله ستاره، بی بی انیشتن و ...) رو براش یه مدت میذاشتم، یه مدت هم براش انیمیشن های زبان اصلی میذاشتم که خودش خیلی استقبال میکرد و بهش میگه "پیلینگ"، اما راستش انگار یه قسمت هاییش با فرهنگ ما جور در نمی یاد و من هم هنوز حوصله نکردم برم دنبال سانسور و فعلا بی خیال پخش این دسته از کارتون ها شدم و الان بیشتر یه سری کارتون های کوتاه مال شرکت پیکسار رو براش پخش میکنم، در این بین کلاه قرمزی رو هم  بدجور دوست داره اما من کم براش میذارم، چون اینقدر باهاش ارتباط برقرار کرده که اگه مثلا از ماشین بیفته یا با دایناسور درگیر بشه کلی تو ذهنش  میمونه که مامانی کلاه قرمزی از  ماشین افتاد دردش گرفت!!! یا اینکه میگه مامان چرا دایناسور کلاه قرمزی رو میزنه!!!!! و حتی ناراحت میشهغمگین اینم از شخصیت پردازی ما ایرانیها!شاکی

  من برای بهار اصلا عمو پورنگ رو پخش نکردم، اما اتفاقی یکی از قسمت های برنامه کتابخونه اش رو ضبط کردم و آنچنان ارتباطی با این برنامه برقرارکرده که واقعا برام جالبه! از قضا این برنامه اش آموزنده هم هست و هر از چند گاهی براش پخش میکنم. تمام شعرهاشم حفظ کرده و زیر لب زمزمه میکنه. نکته مثبتش اینه که تا شعر "با کتاب خو بگیر، یاری از او بگیر" رو میخونه بهار اون روز جو میگیرتش و کلی کتاب مطالعه میکنه. ولی واقعا خودمونیم این نسل با ما از زمین تا آسمون فرق میکنهمتفکر

  خلاصه این شد که رفتم فعلا سراغ شبکه پویا و اولین باری که باب اسفنجی رو دید عاشقش شد، بهش میگه آقا پنجی، من موندم اینا چجوری توی دل بچه ها اینقدر خوب جا باز میکنن، پاندا کونگفو کار رو هم خیلی دوست داره!!اما برنامه هایی ساخت وطن که از نظر من بسیار آموزنده است،یکیش "قصه های غزاله" است که خیلی جالب احکام رو به بچه ها یاد میده، یکی دیگه "مهارت های زندگی" هست و نحوه ارتباط برقرار کردن بچه با دیگران و چگونگی حل کردن مشکلاتشون رو آموزش میده. از نظر محتوایی واقعا فوق العاده هستند اما از نظر جذابیت برای بچه ها قابل مقایسه نیستند حالا علتش چیه نمی دونم، بهر حال به بقیه هم توصیه میکنم اگه دنبال این دست آموزش ها به بچه هاتون هستین این دو تا برنامه واقعا مفیدن.

 

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مسافر
5 مرداد 93 16:12
جذاب بودن برنامه ها برای بچه ها با ما فرق داره هر چند در هر حال من خیلی موافق این کارتونها نیستم هیچ رقمه اش وطنی و غیره چون پیامها رو بچه ها معمولا تو این سن نمی گیرن یا کم می گیرن کارهای مفیدتری هم هت که بچه ها انجام بدن البته بگم این ایده آل ذهن منه هر چند خودم هنوز لنگ می زنم در پناه خدا
مامان بهار
پاسخ
آره خوب منم موافق خیلی نیستم اما وقتی چاره ای برای سرگرم کردنش نیست، بخصوص توی پروسه اسباب کشی و خانه یابی چکار باید کرد، اما بهر حال نمیشه که اصلا نباشه، گریزی نیست. البته من موندم شما چطور حذفش کردید من که فقط تونستم کمش کنم، اون کمش هم شاید لازم باشه بنظرم دریچه ایه به سوی جهان که میشه توش حتی زندگی کرد. شما لابد به این مرحله از رشد رسیدین که دیگه از این مرحله گذر کردین