بهاربهار، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 22 روز سن داره

بهار آغاز عشقی بی تکرار

شیرین سخن

1392/6/31 16:07
نویسنده : مامان بهار
542 بازدید
اشتراک گذاری

      آدم وقتی دختر دار میشه میگن دختر شیرین زبونه، ما هم لحظه شماری میکردیم ببینیم کی شیرین زبون میشه؟؟؟!!! الان دختر 21 ماهه من بالغ بر 300 کلمه رو بلده!!!!.......اعداد رو تا 10 داره یاد میگیره البته الان یک در میون بلده.

      و در یادگیری کلمات، کارت های دید آموز بسیار کارآمد بود و بهار رو روزها کلی سرگرم میکنه و یکی یکی اونها رو از من میپرسه، الان تقریبا 90 درصد کارت هاش رو بلده و میگه که شامل حیوونها، وسایل و میوه ها هستش. حتما راجب وسایل آموزشی و پرورش خلاقیت یه پست میگذارم.

      حالا ما موندیم و یه دختر شیرین زبون، که هر چی از شیرین زبونیاش بگم کم گفتم، کلمات جدیدی که میتونه بگه اونقدر زیاده که اصلا نمی تونم همه حرفاش رو بنویسم اما خوب تا جایی که یادم بیاد  قشنگهاش رو می نویسم.

      البته بهتره اول عکس هاش رو ببینیم که خیلی وقته عکس ازش نگذاشتم. گل سری که میبینید خودم واسه بهار بافتم البته به کمک آموزش از اینترنت!!! برای بار اول خیلی هم خوب شد و بهار جون اینقدر ذوقش رو میکنه و میگه: اوشگله، اَشَنگه،بِِِسَن موُس(خوشگله، قشنگه، بزن به مو)نیشخند

      هر روز باید بهار رو ببرم عباسی(پارک) کلی سُسُره بخوره و عَباسی بازی کنه!!  معمولاً یه روز در میون موقعی که  آفتاب باشه هم میبرمش،  بخاطر ویتامین دی! البته خانوم تا کِاِم(کرم ضد آفتاب) براش نزنیم بیرون نمیره ..هه هه.....!!!

 

بهار و تاب

بهار و تاب

 

بهار و تاب

بهار و سرسره

بهار و سرسره

بهار و سرسره

بهار و سرسره

این هم گزیده ای از شیرین زبونی های بهار:

دست نزن نَسَسَن

قورباغهاوُِباغه

زنبورسَنبور

پروانهمَمانه

دوست دارم دوسِت دارم

سرلاک سِاِلاک

خسته شدم خسِه سُدَم

زندگیم سِندِگیم

نفسم دَدَسَم

جیگرمجیگَیَم

توپسوپ

افتاد اُستاپ(اوایل میگفت اوتاد اما الان....)

سیب زمینی سیسَمینی

کشمش مِمِش

بیسکویت بیسدودو

عروسک اَدوُدَس

مامان بزرگ بُسُرگ

خروس خوُاوُس

  مرغ مُغ

 یخچالدوغ (چون هر شب میبینه که باباش دوغ رو از تو یخچال در میاره)

دریا دَیا

درخت دِاَخ

تلویزیونتِاِزیون

تاب َعباشی 

 راستی جدیداً کارش شده دویدن دور اتاق و شعر خوندن (البته به همان زبان نامفهوم کودکی) ولی از کلماتش قشنگ معلومه که هدف داره و برای خودش یه مفهومی داره ، اتل متل، تاب تاب عباسی و....

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

نرگس مامان باران
31 شهریور 92 17:27
ماشالا دیگه حسابی شیرین زبون شده خیلی بااااحاله به یخچال دوغ میگه دست مامان هنرمندشم درد نکنه
طفل معصوم
2 مهر 92 1:11
راستش با تمام تحسيني که براي قابليت هاي کوچولوت قايلم اما نظرم اينه که نبايد زير هفت سال به بچه آموزش مستقيم داد،


این کارت ها فقط بازی هستن و اصلا قیمت زیادی هم ندارن بر عکس پکیج های آموزشی که همه جا تبلیغ میشه
در ضمن آموزش زبان آموزی هست نه آموزش خواندن که باز هم بسیار تبلیغ میشه، حتی از این کارت ها برای گفتار درمانی استفاده میشه
ما که خیلی لذت میبریم از اینکه اینقدر جذاب و سرگرم کننده است
اعداد رو هم گفتم فقط به صورت شعر میخونم اونم عاشق تکرار و یک در میون بامن تکرار میکنه
اما آموزش اگر مستقیم نباشه خیلی هم مفیده مثلا اگر به چای لالایی لاالله الا الله بگیم یا با شعر اسم ائمه رو به بچه یاد بدیم بصورت غیر مستقیم چه اشکالی داره
یا قصه گویی و کتاب خوانی که دختر من خیلی علاقه منده و باید براش هرروز کتاب بخونیم
خوب نکاتی که تو قصه یاد میگیره غیر مستقیم هست
من بر عکس شما فکر میکنم این فقط یک جنبه از آموزش هست و در کل مادر وظیفه آموزش قبل از دبستان رو داره
مامان سونیا
2 مهر 92 11:37
ماشالله به بهار خانم شیرین زبون چقدر قشنگ حرف میزنه ماشالله به گل دختر قند عسل
مسافر
4 مهر 92 0:14
شیرین زبونن
و دلبری می کنن
خدا در پناه خودش حفظشون کنه

موفق باشین
در پناه خدا


ان شاا...
زهره مامان آریان
9 مهر 92 6:18
ماشالله به این دخمل باهوش و شیرین زبون.
مامانی یعنی فقط دخترا شیرین زبونن؟؟؟؟؟؟؟؟؟



قدیما فقط دخترا شیرین بودن اما الان پسرها گاها شیرین زبون تر هم میشن
نمونه اش آریان خودمون!!!
ترنم کوچولو و مامان فاطمه
11 مهر 92 1:31
عزیزم خوشگل خااااله تو چقدر نااااااااااااازی ماشاالله چه بزرگ شدیمامانی ممنون از اینکه بهمون سر زدید بازم منتظر حضور گرمتون هستیم

ممنون عزیزم، حتما!!
سجاد
15 مهر 92 23:10
سلام . روز جهانی کودک مبارک . هدیه ای ناقابل از طرف سجادکوچولو واسه دوستان خوبش به مناسبت روز کودک .
مامان سونیا
16 مهر 92 9:26
وای مــــردم! روزِ ناز کودک است
روز سرمســـــتی و ساز کودک است
کودک است آییــــنه ی دل را صفا
کودک است محصـــولی از عشق ووفا

روز کودک مبارک



ممنون عزیزم
مامان مریم
17 مهر 92 17:02
این خنده هایی که طعم عسل می دهند و قلب آسمان را آب می کنند، ای کاش همیشه در چهره هایتان باقی بمانند!
بهار قشنگم روزت مبارک


ممنون عزیزم
مامان معصومه
18 مهر 92 8:22
بابا هنرمند !!!!!!!!!
خیلی قشنگه من که از بافتنی بیزارم... البته چیزهایی بافتمااااا اما علاقه ندارم...
فدای شیرین زبون ممنونم که به ما سر میزنی


هنرمند نیستم فقط عاشقم! عاشق دخترمم که دست به قلاب بافی بردم قبلا که از این کارها نمی کردم بعدشم اینقدر ساده است که من مبتدی از پسش براومدم
خواستی بهت میگم چجوری....
بهار
20 مهر 92 12:08
قالب وبلاگ سفارشـــــی برای دیدن نمونه کارا در صورت تمایل به آدرس زیر برین. http://ghalebe-weblog.blogfa.com
یاس بوی مهربانی می دهد
21 مهر 92 21:01
سلام. به عنوان یک مادر نویسنده دلم میخواد نظرتون رو درباره این پست : http://vareth.ir/fa/news/5634 بدونم. بی صبرانه منتظرم
آدرینا
15 آبان 92 13:25



طیبه
1 آذر 92 17:48
سلام مامان بهار خوب هستید شما؟ من هم یک پسر دارم که 18 روزاز بهار جان کوچکتره. و کامل حرف می زنه وشیرین زبونی میکنه. بدون غلط . میتونه همه حروف رو کامل ادا کنه. البته تا 3ماه پیش به ف می گفت پ و به خ میگفت گ . ولی الان مثل یک بچه 4-5 ساله حرف می زنه و البته شمرده حرف می زنه.و نمی تونه سریع صحبت کنه.چندتا شعر یاد داره. اذان میگه البته نه کامل و از قران یک سری کلمات رو که بیشتر پیشش خوندیم از حفظ داره. منم کارتهای دید اموز رو قبول دارم باهاش کار میکنم. بن بن بن مقدماتی و شماره 1رو و همچنین کلی کتاب شعر و قصه که براش خریدم و هربار براش میخونم به صورت تئاتری هم اجرا میکنم. و روی شکلهاش توضیح می دم. البته چون پدر ومادرشوهرم هم پیش ما زندگی میکنند .علیرضا بعضی کلمات رو با لهجه اونها ادا میکنه. و فکر نمیکنم بتونم اصلاحش کنم تا خودش بره مدرسه و اموزش رسمی ببینه. منم عقیده شما رو دارم با بچه به صورت غیررسمی باید کار کرد . حیف این بچه ها نیست؟اینقدر باهوشند .حرف گوش کن، گیراو... زمانشون رو از دست بدن. باید از الان باهاشون کار بشه. البته من خیلی سرم شلوغه و نیمی از ماه رو پیشش نیستم و شهر دیگه ای دانشجو ام. ولی وقتی میام پیش همسر و تک فرزندم .براشون سنگ تموم میگذارم. در ضمن مامان بهار، قبلا از دستپختتون بهره برده ام. عالی بود. دستور پختش رو خیلی جامع نوشته بودید. خدا جوجو نازنینتون و همسر گرامیتون رو براتون حفظ کنه و انشاالله همیشه همیشه شاد و خوشبخت باشید همچو هم اکنون. ممنون از این همه اظهار لطفی که دارید. آفرین به همچین پسر باهوشی که اینقدر خوب حرف میزنه آخه پسرها یکم تنبلن اما وروجک شما از دخترها هم پیشی گرفته خوشحالم که براتون مفید بوده من هم آرزوی خوشبختی دارم براتون در ضمن من چجوری میتونم جواب شما رو بدم آخه فقط شما میتونید نظر خصوصی بذارید ممن که نمی تونم شما یه اemailiای چیزی بدین که بشه جواب داد